Foorumi Tienristeys

http://tienristeys.fi/

You are not connected. Please login or register

Ajatus shinyihin liittyen.

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Ajatus shinyihin liittyen. on 12/11/2009, 16:34

Kicchan

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Hoitolassahan on jo muutama shiny, ja jokaisen kohdalla olen tullut huomanneeksi, että värit ovat samat kuin peleissä. Huutokaupan growlithe on keltainen, Paw'n Shirube hopeinen, Even Kaen keltainen. Ei olisi siis liian myöhäistä miettiä tätä niiden väriasiaa.

Tällähän hetkellä shinyjen värit saa itse päättää. Toinen vaihtoehto tälle seikalle olisi, että väri määräytyisi pelien mukaan, eli jokaisella lajilla olisi aina se tietty toinen värimaailma.

Mutta tulin miettineeksi myös kolmatta vaihtoehtoa, joka voisi olla hauska risteyttelyn kannalta, nimittäin että väri olisi kiinni vanhemmista. Otetaan esimerkiksi vaikkapa eevee. Jos otuksella siis ei olisi vanhempia tai molemmat vanhemmat olisivat eeveen muotoja, pentu olisi ihan hopeinen, pelien mukaan. Mutta jos toinen vanhemmista olisikin eri lajinen, shiny pentu saisi värinsä sen mukaan. Mutta määräytyisikö väri tämän vanhemman shinyvärien mukaan vaiko normaalien? Olisiko growlithevanhempinen eevee siis oranssiturkkinen kellertävällä kauluksella ja hännänpäällä, vaiko kokonaan keltainen?

Kertokaas mielipiteenne. ^^ Sanotte vaan, mikä vaihtoehto eniten kiehtoo.

View user profile http://tienristeys.fi/

2 Re: Ajatus shinyihin liittyen. on 17/11/2009, 13:50

Ameku

Magikarp
Magikarp
Heh, tulipa itekkin otettua ihan perusshiny Ponyta, mutta se nyt johtui vaan siitä, että pelien shinyt Ponytat on tosi nättejä jo valmiiksi, niin en nähnyt mitään syytä poiketa siitä.
Mielestäni tuo, että saa päättää sen itse on hauska ominaisuus, mutta tykkään kyllä tuosta vanhempien mukaan määräytyvästä väristä myös! En siis... Osaa päättää ja tämä viesti on ihan turha : D;;

View user profile

3 Re: Ajatus shinyihin liittyen. on 28/11/2009, 22:21

Silke

Magikarp
Magikarp
Vaikka itsellä ei shinyä olekaan...

Itsestäni on kiva, että saa itse päättää. Noilla hoitalassa olevilla taitaa olla ihan kivat värimaailmat valmiiksi shinyinäkin, mutta osalla pokémoneista ne ovat vähän... Öh... Toisaalta tuollainen vanhempien mukaan tuleva väritys olisi myös aika hauska. Tulisiko, jos vanhemmalta turkin perii, mukaan myös kuvioita, siis tyyliin Eeveelle Growlithen raidat, vai pysyisikö poké normaalikuvioisena?

Miten olisi, jos hoitaja saisi päättää? Siis joko kokonaan itse, tai halutessaan värin toisen vanhemman mukaan. Joko shinynä tai normaalina, siis Eeveelle joko shinyn tai normaalin Growlin turkki.

View user profile

4 Re: Ajatus shinyihin liittyen. on 29/11/2009, 08:24

Kicchan

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kuviot pysyisivät ihan normaaleina siis, kun jos eevee saisi growlynraidat niin se mahtaisi mennä mutaation puolelle. ^^ Voisi olla kyllä hirveän söpö. <3

Silloin se tarjoaisi kyllä jokaiselle jotain kieltämättä. Ihmiset, jotka seuraavat pelejä voisivat ottaa värit peleistä, ja he jotka tyksivät päättää värit itse, voisivat niin tehdä. Ehkä se olisi parasta, olisi sitä valinnanvapautta. Breediminen olisi aika hankalaa kyllä, koska shinyus ei periydy - voisi kieltämättä olla aika vaikeaa. XD Kun en siitä geneettisesti periytyvää halua tehdä.

View user profile http://tienristeys.fi/

Sponsored content

View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]